Afvallen met Wii Fit Part 3

Het is alweer een maand geleden dat ik voor het laatst over dit onderwerp geschreven heb, hoog tijd om weer eens in dit 3de deel erop terug te komen. Maar belangrijker, hoe ik het doe.

In de afgelopen maand heb ik me er echt aan gehouden om minimaal 3x per week, minimaal een half uur per keer, op de Wii Fit u te stappen. Geloof het of niet, dit is me ook redelijk goed gelukt. Het half uur vol brengen was soms wel moeilijk door tijd gebrek, maar de dagen heb ik me in ieder geval netjes aan gehouden.

Ik heb de afgelopen maand gemerkt dat mijn buik wat smaller is geworden, en er zijn zelfs mensen die het ook begonnen te zien, dat is al een positief iets. Ook heb ik het idee dat ik een stuk fitter ben geworden, en dat is ook een positief iets. Alleen het gewicht is bijna de hele maand op 94,8 blijven schommelen. Nu is dat blijkbaar normaal, want je bouwt spieren op, en die zijn zwaarder dan vet. Alleen nooit gedacht dat ik ook echt spieren zou gaan opbouwen met de Wii Fit U, maar ik heb het idee dat ik meer kracht heb gekregen in de benen. Vaak na het jog programma van de Wii Fit U heb ik spierpijn aan mijn benen, dus het zou kunnen. Het gevoel, geeft mij het gevoel, dat ik ook iets gedaan heb.

Inmiddels heb ik afgelopen maandag (03-02-2014) me weer gewogen en was ik 94KG, dat natuurlijk alweer een stap dichterbij mijn doel is. Mijn doel is de 85KG, dat wil zeggen dat ik nog 9KG te gaan heb. Ik heb inmiddels het Jog programma van Long naar Island Round verhoogt, dat is ongeveer 2x zo lang, en duurt ongeveer een 13 minuten, daarnaast doe ik nog steeds het steppen en het dans programma verhoogt van 10 naar 15 minuten. Ik wil in deze oefening wat krachtraining gaan toevoegen en soms ook wat andere programma’s gaan proberen. Dit wil ik doen om wat afwisseling in het sporten te brengen.

Ik heb er nog steeds heel veel zin in om door te gaan, dus er gaat zeker een deel 4 van deze blog komen. Ik moet er wel bij zeggen dat het joggen best saai aan het worden is, dit zou beter zijn als Nintendo ook wat sport muziek voor zulke oefeningen had toegevoegd. Ik zelf zet bij het joggen de MP3 speler aan om wat muziek te krijgen, en dan vooral wat vluggere nummers om het meer te stimuleren.

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan en hoeveel ik komende maandag weer zal wegen. Ik eet nog steeds gezond en drink veel water, maar natuurlijk ook soms wat lekkers en een kop koffie :D.

Ik ga morgen weer lekker aan de slag. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust hier.

Geef een reactie