Forum

Forum breadcrumbs - You are here:ForumGaming: HardwareGoogle Stadia
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Google Stadia

Dit is het topic over de console van Google, de Stadia. Het gaat hier om een service waarbij je alleen een controller nodig hebt en het allemaal via een app loopt. Dus games worden niet gedownload en je hebt alleen een stabiele internet verbinding nodig. Alle games worden dus gestreamd.

Een prijs en release datum is nog niet bekend. Er word wel gepraat over een release eind dit jaar dat plaats zal vinden in America, Canada, het Verenigd Koninkrijk en delen van Europa (Welke landen in Europa nog onbekend).

Wat denken jullie? Gaat dit de toekomst worden en krijgt Google dit van de grond? Of blijven we nog liever op originele hardware spelen die ook zonder internet werkt?

Waarschijnlijk zal dit wel de toekomst zijn, alleen is de vraag of ons internet er al klaar voor is. Maar ook of het wel optimaal werkt voor snelle games.

Waar ik vooral naar benieuw ben is naar de prijs. Betaal je net als bij Netflix een bedrag per maand, betaal je per game en is de service gratis of betaal je een abonnement en ook nog eens per game. Nog veel dingen die onduidelijk zijn, word afwachten.

Er is inderdaad nog veel onduidelijk, Ondanks dat dit waarschijnlijk wel de toekomst zal zijn, vraag ik me af of ons internet er wel klaar voor ons. Ik bedoel films en muziek streamen is 1 ding, meestal gewoon een file dat afgespeeld word, maar bij een game is dit toch heel anders. Met de kleinste vertraging kan al heel veel mis gaan bij platform en schiet spellen.

Ik zie het allemaal niks worden. ben benieuwd.

Kun je dat misschien ook toelichten?

Citaat van Monsternon op 22 maart 2019, 15:35

Ik zie het allemaal niks worden. ben benieuwd.

Hoezo?

Tweakers.net heeft de Google Stadia eens mogen proberen, hieronder hun bevinding.