Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Linksquest laptop geüpgraded

12

Mijn 5 jaar oude Dell laptop, die ik nog steeds gebruik voor video bewerken en het opnemen van Gameplay, voorzien van een nieuwe Harde schijf. Mijn 5200rpm harde schijf liep toch echt tegen het einde aan, deze geüpgraded naar een SSD.

Dit is hem geworden.

Hier wat foto's van het proces.

View this post on Instagram

Zo, die zit erin, nu installeren maar.

A post shared by Linksquest.nl (@linksquest) on

En we zijn weer langzaam online.

View this post on Instagram

Laptop begint weer vorm te krijgen.

A post shared by Linksquest.nl (@linksquest) on

Netjes, helemaal zelf gedaan? En loopt hij nu ook beter en merk ook je echt veel verschil?

Alles loopt stabieler, dat merk ik meteen, draai nu ook op Windows 10 in plaats van 8.1. Want voorheen kreeg ik Windows 10 niet goed aan de draai, ondanks dat men zij dat ze even zwaar zouden zijn.

Opstart tijd is van 3 minuten naar 20 seconden, dat merk ik meteen. Ook het monteren zelf loopt stabieler.

Het exporteren van Video's is niet sneller, tenminste ik merk daar geen verschil, maar dat kan omdat ik voorheen alles over de GPU (intell grafische kaart) deed en nu over de SSD. Kan zijn dat ik misschien iets nog iets moet instellen, maar daar heb ik voor nu hele minimale winst.

Totaal samen gevat heeft de upgrade zich zeker geloond en kan ik nog wel even vooruit met mijn 5 jaar oude laptop.

top gedaan Dario 😉 over het exporteren van video's kan misschien wel iets sneller gaan als je GPU (opencl) acceleratie aanzet, als dat niet kan.. gaat het misschien wel wat sneller omdat je nu EINDELIJK een SSD hebt 😛

Bedankt voor de tip, zal eens kijken of ik wat zie en anders post ik wel even een foto hier.

Goed gedaan man! Helemaal alleen ook. Top dat alles zo goed werkt. Grappig dat ze beweerde dat w8.1 en het zelfde waren als w10, is als een Porsche met een Ferrari vergelijken. Bij W10 is het beter 8 GB te gebruiken liefst 16GB, kan niet in iedereen zijn beurs kijken natuurlijk. Maar eens afspreken kan ik het eens zien wat je allemaal doet zo. Met je passie zit het helemaal goed zie ik. Ik ben het ook helemaal eens dat niet zomaar je oude laptop hoeft af te schrijven, met wat opwaarderen hier en daar kom je een heel end. Veel plezier!

Netjes. Heb je geen desktop pc meer?

Al 8 jaar niet meer, helaas, wil er wel een maar het geld niet voor. Heb wel nog een All in One maar dat is een theorie ook gewoon een laptop, heeft helaas geen power.

12