Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

PlayStation 1 Classic (mini)

nog een aantal dagen tot de release. ik heb op dit moment middelmatige verwachtingen over deze Classic console van Sony. Ik kijk het meeste uit om Wild Arms te spelen en final fantasy 7. Hoewel ik deze games ogrineel heb vind ik het toch leuk deze op de ps1 Classic te (her) spelen. Wie van jullie kijkt er nog meer uit naar deze console? Linksquest en ik willen deze unboxen en een klein video item over maken.

In het begin dacht ik wel van dat dit iets kon worden, nu heb ik zelf heel weinig met de Playstation 1, dus voor mij niet interessant. Maar hoe meer ik erover lees, hoe minder deze me lijkt.

Toch wil ik er wel een keer naar kijken als jij hem hebt 😉

imderdaad ik hoor ook een hoop negatieve dingen over deze mini console :namelijk

- Games zijn allemaal pal versie (slecht voor mensen uit de USA met een NTSC tv)

-Menu is zeer goedkoop gemaakt

- er kunnen geen scherm randen gekozen worden

- Er kunnen geen screen filters gekozen worden

- Maar een Save file per game

- Emulatie faalt bij  games (glitches)

- controller input bij Tekken is vertraagd

- De keuze aan games is raar. Er zitteen een aantal niet klassieke titels bij terwijl de echte klassiekers zoals Silent hill en Suikoden ontbreken.

Voor mij is dit nog steeds geen reden om hem niet te kopen. Ik wil gewoon wild arms spelen. Deze game heb ik niet origineel. Natuurlijk gaat Linksquest er ook een video item over maken,

Zijn inderdaad veel punten, wie weet koop ik hem ooit eens als hij flink afgeprijsd is en ik tijd over heb.

Afprijzen kan, maar ik reken daar niet op. Het kan twee kanten opgaan......of hij verkoopt desondanks heel goed met de feestdagen....of hij verkoopt voor geen meter en winkels prijzen hem af.

Vergeet niet dat veel kritiek van Retro gamers komt. Zijn hebben de originele console met originele games. Ik vind dit appels met peren vergelijken. Het origineel is altijd beter. Ik denk dat de playstation classic een leuke console is met een aantal goede games. Alleen Persona 1 kost op de Playstation al over de 100 euro. Ik heb deze game ook origineel, maar kan hem nu spelen zonder mijn USA ps2 uit de doos te nemen. Wild Arms is geen dure game, maar deze heb ik niet en wil deze graag eens spelen. Ik denk dat ik morgen de ps1 classic in huis heb. Ik kan zelf beter oordelen of de console zijn geld waard is. Ik deel dit natuurlijk met jullie op dit forum!

Ik kreeg toevallig vandaag een mail dat mijn annulering niet door gekomen was en ik hem morgen alsnog krijg. Deze stuur ik toch retour en ga hem wel een keer bij Fisher007 proberen.

Citaat van Linksquest op 3 december 2018, 17:32

Ik kreeg toevallig vandaag een mail dat mijn annulering niet door gekomen was en ik hem morgen alsnog krijg. Deze stuur ik toch retour en ga hem wel een keer bij Fisher007 proberen.

zeker man geen probleem!

Komt misschien ooit een keer, eerst bij jouw een keer bekijken

ik heb eens goed gespeeld op de ps1 classic. Ik ben zeer blij met deze console. Ik moet wel toegeven dat ik een hoop goede games mis. Aangezien ik de meeste games toch orgineel heb vind ik dit geen groot probleem. Ik speel op dit moment persona...zeer toffe game en nog geen emulator fouten gezien.

Zou bijna zeggen dat al die fouten voornamelijk in de US versie zitten. Ik persoonlijk mis wat grote titels en daarom heb ik hem niet gekocht. Ik mis onder andere

• Silent Hill
  • Castlevania: Symphony of the Night
  • Tomb Raider
  • Crash Banicoot
  • Spyroo
  • Mega man X4