The Last Tinker City of Colors

Als onze wereld in één keer geen kleur meer zou hebben, dan zou de wereld nooit meer het zelfde zijn. Dit zelfde gebeurd ook met “Koru”, de hoofdrolspeler in “The Last Tinker: City of Colors”.

Deze titel komt voor jou misschien als een verrassing, maar dat is ook niet gek met allemaal die indie games die de laatste tijd op de markt komen. Jij bestuurd het aapje “Koru”, dat op een spannend avontuur gaat wanneer de wereld zijn kleur verliest. De dag begint met een simpele race die dramatisch eindigt, want jouw beste vriendje word verwond en een paarse spirit komt je op een gegeven moment helpen. Deze spirit verteld je wat er gaat gebeuren en jij besluit Colortown te gaan redden. Maar niks blijkt wat het is, want volgens de spirit verdwijnt alle kleur en dat kan alleen terug gebracht worden als hij de wereld kaart kan herstellen. Op de wereld kaart zitten de wereld delen Rood, Groen en Blauw, hij verteld je dat paars al niet meer bestaat door een onbekende kracht. Eenmaal bij de kaart aangekomen kom je er achter dat de paarse spirit een bedrieger is en dat hij de persoon is die alle kleuren steelt. ..voor je het weet, verdwijnt alle kleur uit Colortown. Het is aan jou om alles te herstellen en de paarse spirit, die niet paars is maar wit, te stoppen.

De gameplay is zowel met een toetsenbord en muis te spelen, als met de Xbox 360 controller. Helaas werkt een andere controller niet helemaal, en dat is wel jammer, want het is ook niet in de instellingen aan te passen. Het spel is grappig gemaakt en iedereen kan dit spel spelen. Dit wil dus zeggen dat hij best makkelijk is en je genoeg hulp krijgt om het uit te spelen. Je kunt gebruik maken van verschillende items om de levels door te komen. Ook zitten er verschillende puzzels in die je wel even aan het denken zetten, maar deze zijn erg makkelijk en snel te ontdekken. Het spel zit vol spanning en actie, die je van een avonturen platformer mag verwachten.

Grafisch gezien is het een kleurrijke 3D platformer. Het is geen titel van 2014, maar ziet er wel keurig afgewerkt uit. En om eerlijk te zijn, voor een beginnende studio ziet het er prachtig uit. Je zou het grafisch gezien het beste kunnen vergelijken met Kameo voor de Xbox 360. Een beetje die stijl heeft het spel wel. Elk gebied heeft zijn eigen kleur, en dat merk je ook goed terug in het spel. De schaduw -effecten in het spel vind ik best goed gemaakt, niks op aan te merken. De muziek en geluids- effecten zitten goed in elkaar, maar soms kan een geluidseffect van een bepaald personage best irritant overkomen.

Mimimi Productions heeft best goed werk neergezet in het maken van deze game, ik vond het een hele eer om deze game voor hun te mogen spelen en er een review voor te mogen schrijven. Het spel is voor een gamer die veel games speelt iets te makkelijk, maar dat mag de pret niet drukken. In een tijd waar voornamelijk shooters uitkomen, is dit een hele leuke afwisseling. Ik heb best genoten van dit spel en kan hem zeker aanbevelen.

Cijfer 8.5

+ Kleurrijk.
+ Leuk verhaal.