The Last Tinker: City of Colors

Mimimi Productions is misschien een studio die niet veel mensen kennen, dat is ook niet zo gek, want dit is een vrij jonge indie studio. Een van hun games die dit jaar nog gaat uitkomen is “The Last Tinker: City of Colors”, en wat dat precies is ga ik in deze preview vertellen.

Het verhaal van The Last Tinker: City of Colors gaat over een kleurrijke wereld die geplaagd word met depressie en daardoor zijn kleur verliest. Jij bent een buitenstaander die bijzondere krachten bezit, en alleen jij kan hier verandering in brengen.

In de preview kon ik slechts het eerste deel van het spel spelen, dat natuurlijk precies stopte op moment dat het interessant werd. In deze preview leerde ik mijn personage, dat een grappig aapje is, kennen. Het begint met een mooie dag en het doel is om aan de race mee te doen. De race kost helaas geld, maar liefst 500 edelstenen. Dus voor je aan de race mee kunt doen zal je eerst edelstenen moeten verdienen. Dit gaat op zich makkelijk door 2 trainingen te volgen, waarbij je bij iedere training 250 edelstenen kunt verdienen. De opdrachten zijn niet moeilijk en best snel te doen. Een opdracht is een vecht training, en de andere is een begeleid missie. Als je deze 2 opdrachten hebt gedaan kun je naar de race toe. Zoals in veel spellen zit ook hier een rare snuiter die weer eens vals moet spelen en de gezellige dag moet verpesten. Op het moment dat jij hem erop aanspreekt rent hij weg, maar niet voor lang, want voor je huis wacht hij op je. Hij slaat je vriend, die je tijdens het spel begeleid, neer. Jij pikt dit niet en neemt wraak. Uiteindelijk word het nacht en een paarse geest komt naar je toe om te vertellen dat de wereld in gevaar is en heeft jouw hulp nodig. En dan eindigt helaas de preview.

De gameplay is op zich prima in orde, ik kon tijdens het spelen maar 1 fout vinden, en dat was de controller besturing. Mijn controller werkte helaas niet op dit spel, terwijl het een Xbox 360 look a like is, en deze zou in theorie gewoon moeten werken. Buiten dat probleem speelt het spel ook wel goed weg met het toetsen, maar dit is een game die makkelijker met de controller te spelen is. Het rennen, free runnen, en vechten gaat heel makkelijk in dit spel, en werkt gelukkig ook heel goed. Mocht je nu toch dood gaan, dan respawn je vrij snel.

Grafisch gezien is het niet een next gen titel, maar wel een kleurrijke 3D platformer. En om eerlijk te zijn, voor een beginnende studio ziet het er prachtig uit. Je zou het grafisch gezien het beste kunnen vergelijken met Kameo voor de Xbox 360. Een beetje die stijl heeft het spel wel. De muziek en geluids- effecten zitten goed in elkaar.

 

Verwachting

Mijn verwachtingen zijn positief over deze game, heel jammer dat ik niet verder kon spelen, want net toen het interessant werd, is de preview gedaan. Ik hoop dat ik van Mimimi Productions een review exemplaar krijg van deze game, want ik vind dat deze game zeker de aandacht in de game wereld verdiend. De game zou voor PC, Linux Steam, Mac en consoles uitkomen. Wij hebben hem voor nu op de PC getest. Mochten wij een review exemplaar krijgen, dan lees je het natuurlijk hier op Linksquest.nl.

Geef een reactie